Το πιο πιθανό είναι, αν είστε ενήλικας, να έχετε άγχος σε καθημερινή βάση. Φυσικά, στρες από στρες μπορεί να διαφέρει κατά πολύ (για παράδειγμα, άλλο το να χάσει κανείς τη δουλειά του, κι άλλο το να μη βρίσκει θέση πάρκινγκ στο κέντρο της Αθήνας).
Ωστόσο, όλες οι μορφές του στρες κάνουν πολύ κακό στη σωματική και ψυχική μας υγεία, από ό, τι νομίζουμε.

Το στρες είναι ο τρόπος που το σώμα μας ανταποκρίνεται σε ορισμένα ερεθίσματα. Άρα είναι απόλυτα φυσιολογικό για όλους μας να βιώνουμε περιόδους στρες κατά καιρούς. Ουσιαστικά, ήταν ο τρόπος των πρωτόγονων ανθρώπων να έχουν μια άμεση αντίδραση (πχ, να ξεφύγουν από ένα λιοντάρι). Σήμερα όμως, είναι συχνά ένα συναίσθημα που περισσότερο μας βλάπτει, παρά μας βοηθάει.

Η πηγή του στρες για τον καθένα μας μπορεί να είναι μια σειρά πραγμάτων

Δεν είναι ίσως εύκολο να ξεπεραστούν, ας πούμε, η πάρα πολλή δουλειά, οι πολλές εργασίες στο σχολείο, ή τα προβλήματα σε μια σχέση. Υπάρχουν άνθρωποι που το άγχος είναι στοιχείο του χαρακτήρα τους. Προσωπικά, μπορεί να ξυπνήσω τη νύχτα για αστείους λόγους. Και τώρα, ως μαμά, υπάρχουν τόσα πολλά που μπορούν να μου προκαλέσουν στρες. Υπήρξαν νύχτες που δεν μπορούσα να κοιμηθώ, μέρες που δεν μπορούσα να φάω και ακόμη πιο πολλές μέρες που δεν μπορούσα να συγκεντρωθώ σε τίποτα.

Αντιμετώπιση του στρες; Γίνεται.
Photo by Nathan Dumlao on Unsplash

Το στρες είναι σχεδόν αναπόφευκτο στον κόσμο που ζούμε

Με την εμπειρία όμως, έχω καταλήξει σε κάποιους τρόπους που βοηθούν να διαχειριστώ και να μειώσω τα επίπεδα στρες. Ακούγεται ευκολότερο από ό,τι είναι στην πραγματικότητα; Ναι, αλλά, αν δώσετε στον εαυτό σας την ευκαιρία να αναπνεύσει και να κάνει ένα βήμα κάθε φορά, μπορεί να φύγει το στρες πριν το καταλάβετε καν.

Αυτές είναι μερικές συμβουλές για το πώς να διαχειριστείτε το άγχος και να χαλαρώσετε, να κακομάθετε τον εαυτό σας και να τον επιβραβεύσετε. Γιατί δεν χρειάζεται να έχουμε ενοχές αν κάνουμε κάτι καλό για εμάς.

Κάντε τη θετική σκέψη συνήθεια

Είναι πάντα καλό να την έχετε κατά νου την ικανότητα να βλέπετε το ποτήρι μισογεμάτο. Εάν μπορείτε να δείτε τη θετική πλευρά των πραγμάτων, μπορείτε να τα καταφέρετε σχεδόν σε οποιαδήποτε κατάσταση. Η θετική σκέψη είναι μια τάση αυτές τις μέρες, με inspirational quotes (πώς τα λέμε αυτά στα ελληνικά; ) να κατακλύζουν το Instagram και το Pinterest.
Πραγματικά όμως, μπορεί να είναι πολύ πιο δύσκολο από ό, τι φαίνεται. Γι ‘αυτό, είναι μια συνήθεια που πρέπει να την εξασκήσετε, όπως και οτιδήποτε άλλο.

Όταν πιάνετε τον εαυτό σας να κάνει αρνητικές σκέψεις, κάντε μια συνειδητή προσπάθεια να τις αντικαταστήσετε με κάτι θετικό, ακόμα κι αν δεν το πιστεύετε εκείνη τη στιγμή. Ακόμη και αν προσποιηθείτε, όφελος θα έχετε . Σκεφτείτε 5 πράγματα για τα οποία μπορείτε να νιώσετε ευγνωμοσύνη, ακόμη και σε μια δύσκολη στιγμή. Θα εκπλαγείτε με το πόσο μπορεί να σας κρατήσει όρθιους αυτό, σε στιγμές άγχους.

Αντιμετώπιση του στρες; Γίνεται, με απλούς τρόπους.
Photo by Руслан Гамзалиев on Unsplash

Γυμναστείτε και φροντίστε το σώμα σας

Η υγιεινή διατροφή και η άσκηση, τουλάχιστον μερικές φορές την εβδομάδα, είναι πάντα ένας καλός τρόπος να βοηθήσετε το σώμα σας να ξεκουραστεί και να χαλαρώσει. Η σωματική δραστηριότητα προκαλεί την παραγωγή ενδορφινών. Αυτές είναι τα φυσικά καταπραϋντικά του οργανισμού μας. Θα δείτε επίσης διαφορά με τον ύπνο σας – που με τη σειρά του βοηθάει να νιώθετε λιγότερο άγχος. Όλα είναι κύκλος, έτσι;

Εάν αισθάνεστε άγχος ή μεγάλη πίεση, πηγαίντε στο γυμναστήριο, για τρέξιμο ή μια απλή βόλτα. Ακόμα κι αν το να κάνετε γυμναστική σημαίνει για 5 λεπτά, στο σπίτι, να πάρετε βαθιές αναπνοές και να τεντωθείτε (αγαπημένη συνήθεια όσο τα παιδιά ήταν μικρά), κάντε το. Μετά την προπόνηση σας, μάλλον θα αισθανθείτε δέκα φορές καλύτερα, και τουλάχιστον με βελτιωμένη διάθεση.

Ακολουθήστε μια ισορροπημένη διατροφή με πολλά θρεπτικά συστατικά και αποφύγετε το junk food και τα επεξεργασμένα τρόφιμα. Ένας καλός κανόνας για μένα είναι, αν δεν μπορώ να προφέρω τα συστατικά στο πακέτο, δεν θα το φάω. Επίσης, τα κορεσμένα λίπη και ραφιναρισμένα σάκχαρα τείνουν να αυξάνουν την πίεση. Δεν το θέλουμε αυτό, ναι;. Οι εγκέφαλοί μας χρειάζονται μια υγιή ισορροπία. Θέλουμε τα καλά λιπαρά οξέα, όπως τα ωμέγα-6 και ωμέγα-3 για να λειτουργούμε σωστά. Η κατανάλωση τροφών που μας βλάπτουν μπορεί να οδηγήσει σε κατάθλιψη ή άγχος.

Βγείτε ένα ραντεβού με τον εαυτό σας

Πάρτε ένα ρεπό από όλα – ξέρω, αυτό είναι κάτι που οι μαμάδες ειδικά πολύ δύσκολα μπορούν να κάνουν. Είναι εύκολο να βάλετε τις ανάγκες των άλλων πάνω από τις δικές σας. Όταν όμως πάρετε λίγο χρόνο για να περιποιηθείτε τον εαυτό σας κάθε τόσο, ωφελούνται και οι άλλοι μαζί με σας. Μου αρέσει να κάτσω μόνη μου και να πιώ ένα ποτήρι κρασί, να κάνω ένα μασάζ, ή να πάω μια βόλτα σε ένα αγαπημένο μου κατάστημα. Χωρίς τα παιδιά. Αυτό δεν με κάνει κακή μητέρα, το ενοχικό σύνδρομο κατάφερα να το αποβάλλω.

Το να φροντίσετε τον εαυτό σας όταν δεν νιώθετε καλά, μπορεί να σας βοηθήσει να αποκτήσετε ξανά εμπιστοσύνη στις ικανότητές σας. Αν είσαι μαμά και δεν μπορείς με τίποτα να έχεις βοήθεια με τα παιδιά, να έχεις μπέιμπι σίτερ, μπορείς απλώς να ανάψεις μερικά κεριά και να καθίσεις στο μπάνιο όταν όλοι πάνε στο κρεβάτι, παρέα με ένα ποτήρι κρασί. Ακόμα κι αν μια παιδική φωνούλα σε διακόψει, είναι καλύτερα μερικά λεπτά χαλάρωσης, από το να μην είχες καθόλου. 

Ύπνος, ύπνος, ύπνος

Σήμερα, που όλα τα έχουμε δεδομένα, ο ύπνος δεν θα μπορούσε να διαφέρει. Τα σώματά μας γενικά χρειάζονται τουλάχιστον 6-8 ώρες ύπνου για να ξεκουραστούν και να προετοιμαστούν για την επόμενη μέρα. Εάν το στρες όμως δεν μας αφήνει να κοιμηθούμε, μπορεί να προκληθεί μια μόνιμη στέρηση ύπνου. Τί σημαίνει αυτό; Μπορούν να ακολουθήσουν προβλήματα υγείας όπως καρδιακές παθήσεις, υψηλή αρτηριακή πίεση, εγκεφαλικό επεισόδιο ή διαβήτης. Σίγουρα έχω την προσοχή σας τώρα, έτσι;

Αντιμετώπιση του στρες
Photo by Vladislav Muslakov on Unsplash

Πολλοί άνθρωποι χάνουν τον ύπνο τους επειδή έχουν εκατομμύρια πράγματα να κάνουν στις λίστες τους και πνίγονται από το άγχος ότι δεν μπορούν να τα καταφέρουν όλα. Η συμβουλή μου; Βάλτε ένα ξυπνητήρι όχι μόνο για να ξυπνήσετε, αλλά και για να πάτε για ύπνο. Οτιδήποτε δεν έχετε κάνει μέχρι την ώρα του ύπνου (εκτός αν πρόκειται για έκτακτη ανάγκη) πρέπει να περιμένει μέχρι την επόμενη μέρα. Πόσες φορές πήγε 1 το πρωί χωρίς να το καταλάβετε; Θεωρήστε το αυτό έναν αυστηρό κανόνα και να κρατήστε τον.

Το όχι είναι ο νέος σας φίλος

Μη φοβάστε να πείτε “όχι” στις πολλές δεσμεύσεις. Μπορεί να είναι εύκολο να ξεφύγουμε, ειδικά όταν έχουμε πολλές υποχρεώσεις στη ζωή. Η οικογένεια, οι φίλοι, η εργασία, το σχολείο δεν περιμένουν. Πάντα να σκέφτεστε σε τι να πρέπει να δώσετε προτεραιότητα – τι πρέπει να γίνει τελικά σήμερα και τι μπορεί να περιμένει; Οι γυναίκες είμαστε υπερήρωες, αλλά το ότι μπορούμε, δεν σημαίνει ότι πρέπει και αναγκαστικά να κάνουμε κάτι.

Το να πείτε “όχι” δεν σας κάνει κακό άνθρωπο, δείχνει απλώς ότι εκτιμάτε τον πολύτιμο χρόνο σας. Μπορεί να ξεβολέψει κάποιους ανθρώπους στη ζωή σας, ιδίως αν δεν έχουν συνηθίσουν να το ακούν από σας, αλλά αν ενδιαφέρονται πραγματικά για σένα, θα καταλάβουν.

Ζητήστε υποστήριξη

Είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει κάποια μορφή υποστήριξης στη ζωή σας. Δοκιμάστε να δώσετε αρμοδιότητες και σε άλλους. Θα σας βοηθήσει σίγουρα το να αναλάβει κάποιος άλλος το πλύσιμο των ρούχων ή το μαγείρεμα κάθε τόσο. Μπορεί να φύγει ένα μεγάλο βάρος από πάνω σας όταν οι αγαπημένοι σας μπορούν να σας προσφέρουν βοήθεια. Δεν είναι ντροπή να ζητήσετε βοήθεια, αν βρίσκεστε σε μια δύσκολη περίοδο. Αν δεν έχετε κανέναν κοντά σας που να μπορεί να βοηθήσει, αναζητήστε έναν επαγγελματία. Κάποιες φορές, ακόμη και το να συζητήσουμε τα προβλήματά μας με κάποιον που ξέρουμε ότι δεν μας κρίνει, μπορεί να κάνει θαύματα. Κάποιες φορές, με μια τέτοια συζήτηση μπορεί να βρεθούν και πρακτικές και χρήσιμες λύσεις.

Κάνετε ένα πλάνο

Δεν ξέρω για σας, εγώ συνήθως έχω ένα εκατομμύριο πράγματα στο μυαλό μου. Οι στόχοι μου για τον εαυτό μου και την οικογένειά μου, οι φόβοι μου, η καθημερινότητα. Έχω ανακαλύψει ότι με βοηθάει πολύ το να σημειώνω πάντα τί κάνω και τί θέλω να ολοκληρώσω. Έχω για τη δουλειά αυτή εφαρμογές στο κινητό αλλά και ένα μπλοκ planner / organizer. Με βοηθάει να τηρώ το πρόγραμμά μου, να έχω μια προοπτική σχετικά με όσα θέλω να κάνω, με το χρόνο που έχω διαθέσιμο για κάθε δουλειά. Επίσης, οι υπενθυμίσεις στο ημερολόγιο του κινητού έχουν αποδειχτεί σωτήριες.

 

Ακολουθήστε μας σε Facebook, Instagram και Twitter για να μαθαίνετε όλα τα νέα μας.
Author

Creator & Owner of © OopsBlogara Μαμά από το 2009 και blogger από το 2011, σε μια διαρκή αναζήτηση για το καλύτερο - Email: contact@oopsblogara.gr - All Rights Reserved.

Write A Comment

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Scroll Up Wordpress Copy paste blocker plugin powered by http://jaspreetchahal.org